Új szerzők/szerkesztők

Várjuk új szerkesztők, szerzők jelentkezését az Új Irodalom blogra! Bátran jelentkezzetek a rozsaamonte@gmail.com címen!
Költözés!!!!!!!!!!!!!!
Kérnék mindenkit, hogy regisztráljon át a
http://ujirogalom.gtx.hu -ra

2011. május 6., péntek

-Templomok-

-Templomok-
1
/Charles Baudelaire: Kapcsolatok/

Templom a természet: Tündér arányai
szavakat susmognak összebújva
A fűzfa arca az erdők búja
Évszakok lépte, a mohák útja
Szavakat mormolnak összesúgva.

De templom a város is, beton kéményeit
Éj, korom, és sárga napfény zúzta
Mozgólépcsőn búg a lelkek útja
Panel, tarka kábulatok kútja
Szavakat füstölnek égbenyúlva.

Templom a föld. Üveggolyó Isten szemében
Katedrális az űr hínárjában.
És persze templom maga Isten is:
Tükör a halál falán - Szemünkből.
S templom a köldökünk. Mert születtünk.

2
/Charles Baudelaire: Kapcsolatok/

Templom a természet: Tündér arányai
szavakat susmognak összebújva
A fűzfa arca az erdők búja
Évszakok lépte, a mohák útja
Szavakat mormolnak összesúgva.

De templom a város is,
Beton kéményeit kormos napfény zúzta
Mozgólépcsőn a lelkek útja
Panell kábulatok kútja
Élő tornyai szavakat pöfögnek égbenyúlva.

Templom a föld. Üveggolyó Isten szemében
Katedrális az űr hínárjában.
S templom maga Isten is:
Szemünkből vetített tükör a halál falán.
S templom a köldökünk. Mert Megszülettünk.




5 megjegyzés:

  1. Bocs gyerekek már megint az én hülyeségem, nem tudtam eldönteni hogy a hirtelen papírra vetett vagy az átdolgozott verza a jobb úgyhogy nemes egyszerűséggel kiraktam mindkettőt.

    VálaszTörlés
  2. Nekem valamiért az első változat jobban elnyerte a kicsi szívem tetszését, bár a másik harmadik versszaka mintha kicsit talán erősebb volna. Mellesleg eddigi kedvenc, ha szabad ilyet mondanom.

    VálaszTörlés
  3. Címke: "válasszatok". Ez most megmosolyogtatott:)

    VálaszTörlés
  4. Nekem határozottan az első tetszik jobban. Engedelmeddel ezt feljegyzem a naplómba a többi kedvenc közé. ~Süveget emel.~ Köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon örůlök hogy így elnyerte a tetszésedet Ilyasviel. Én is nagyon szeretem ezt az írásomat, mégha félkész is kicsit...
    Demi M. te is megtisztelsz :)))

    Mindkettőtök véleményét köszönom, azt hiszem tanulságos, az első, tehát a ritmikailag feljavítgatott, itt-ott megfoltozgatott változat sikeresebb mint a nyers (tehát a második). Azért én továbbra is várom a voksokat, két véleményből még nem szívesen általánosítok bármennyire is becsůlöm a véleményzőt

    VálaszTörlés