Új szerzők/szerkesztők

Várjuk új szerkesztők, szerzők jelentkezését az Új Irodalom blogra! Bátran jelentkezzetek a rozsaamonte@gmail.com címen!
Költözés!!!!!!!!!!!!!!
Kérnék mindenkit, hogy regisztráljon át a
http://ujirogalom.gtx.hu -ra

2011. június 9., csütörtök

Lelkem darabkái

Szétosztja, elkeveri,
megosztja, eltünteti,
megadja, visszateszi,
földúlja, megeteti,
harcolja, megbékíti…

Szétosztja lapjaimat az élet,
Megosztja szerveimet az Éden-
kertbe menet az Isten
várva várja, hogy megadja
neki az élet a vétkeit szerin-
tem nem várja, hogy az asszonya,
minden este felkúrja, földúlja
az életét, az életet,
mindegy ki mit vétkezett.

Álmodja, szélesíti
széthúzza, felismeri,
alkotja, romba dönti,
szétszórja, megveti,
altatja, felébreszti.

Életem a mester megálmodja,
Szélesíti a látóköröm széthúzza,
felismeri fájdalmam ez alkotja,
a romba döntött döghússzagú álmokat
az Isten csak kiválogatja,
De mindenem az Istenem,
szétszórja űrben a hamvaimnak
őszinte keresztjét!

Földúlja, felismeri,
Álmodja, romba dönti,
megvárja, összeteszi,
csodálja, partra veti,
kivívja, megöleti.

Isten még vár rája,
Várhat még rája,
mert még várat magára
a test csodamuzsikája,
és ha indul a mandula,
kivívja ura a felkapaszkodottakra,
a kiszabott vádakat.

12 megjegyzés:

  1. Egy régebbi versem, hogy legyen min rágódni :)

    VálaszTörlés
  2. MT :)

    Az első, harmadik és ötödik vsz. szerintem felesleges felsorolás, nincs különösebb összetartó ereje.
    A tagolás elnagyolt. Próbáltam neked egy mintát írni, ami kicsit finomít a formán:

    Szétosztja lapjaimat az élet,
    Megosztja szerveimet
    Az Édenkertbe menet az isten.
    Várva várja, hogy megadja neki
    Az élet a vétkeit,
    De nem várja, hogy asszonya
    Feldúlja az életet,
    Mindegy, ki mit vétkezett.

    Igen, kihagytam a felkúrja szót. Közönséges, ne használd (ezt se) a költészetben véleményem szerint.

    "Életem a mester megálmodja" Életemet, így helyes, a tárgyas ragozásra (is) figyelj oda.

    "Szélesíti a látóköröm, széthúzza" Itt a látóköröm után kell egy vessző.

    "szétszórja űrben a hamvaimnak
    őszinte keresztjét!" : Szétszórja az űrben hamvaim őszinte keresztjét.

    "Isten még vár rája,
    Várhat még rája," Nem rája, hanem rá, vagy reá.

    Figyelj nagyon oda a helyesírásra és a központozásra!

    Tartalmilag nagyon izgalmas gondolat, megér még egy fésülgetést. :)

    Remélem, nem szegtem kedvedet.

    VálaszTörlés
  3. Azok a versszakok kellenek. Ettől nem lesz monoton csörtetés. Az, hogy kiveszel szavakat, nem biztos, hogy jó ötlet. Nem szoktam káromkodni a verseimben, épp ezért ez az egyszeri alkalom talán tudatos volt, talán azért, mert talán oda illik. (véleményből és nem szerkezeti problémából szavakat kivenni a versből csúnya dolog. Shade verseit hogyan írnád át?)
    Én is jártam iskolába, drága Mona! Tudom, ismerem a tárgyas ragozást, és, hogy rá, és nem rája. De hagyj meg nekem kérlek ennyi költői szabadságot. Ha egyszer így írtam meg, gondolom oka volt. És az ok nem az, hogy ennyire buta lennék :) A vesző hiba előtt fejet hajtok. Az jogos. Az az egy. És légyszíves, ha legközelebb verset elemzel, jó indulatból, ne használd a közönséges, és felesleges szavakat. Mert attól, hogy te úgy érzed, nem biztos, hogy jogos is. Köszönöm, hogy olvastál :)
    maradok barátsággal..

    VálaszTörlés
  4. Rendben. Nem írok több kritikát néked. :)

    VálaszTörlés
  5. A sértődés nem megoldás kedvesem :) Kritikát írtál, én pedig elmondtam az én álláspontom. Lásd az előző kritikádat helytállónak találtam, és megfogadtam. Nem lehet mindig mindenkinek igaza. A kritikát köszönöm. Hogy nem fogadom meg, pedig már az én gondom. Remélem nem sértődsz meg emiatt, és kapok még tőled építőjellegű kritikát. Elvégre ez a lényeg :) Maradok barátsággal :)

    VálaszTörlés
  6. Nem kell megfogadnod semmit, de a hangnemed nem érdemeltem ki. Nem kell egyetérteni. Én,ha nem adok az illető véleményére, akkor szépen megköszönöm és ennyi. Nekem a Te agresszív reakciódra nincsen energiám, és már ne haragudj meg, de nem egy iskolatársad vagyok, aki a Te vehemens, tinédzser stílusoddal azonosulni tud. Ha pedig van saját álláspontod, és elégedett vagy azzal, amit csinálsz, ne kérj másoktól kritikát ( mellesleg ez az egyik legfontosabb, hogy te elégedett legyél), de legfőképp ne állítsd be úgy más véleményét, mintha támadó, és ahogy fogalmaztál rád nézve lekezelő lenne. Nem állítottam, hogy buta lennél, azt sem, hogy rossz az írás, egyszerűen a saját meglátásomat írtam le. Teljesen igazad van, jogodban áll megfogadni, avagy elvetni, viszont tudni kell mindenből tanulni. Véleményem szerint, aki írásra és azon belül költészetre szánja el magát, annak mindenképpen tanulni kell némi alázatot, mégpedig a költészet iránt, és ezt értem saját magamra is. Van költői szabadság, élni lehet, sőt kell is vele, de meg kell tanulni, hogy ez ne a mű rovására váljék. Nem tudom, miből és miért szűrtél le rosszindulatú és/ vagy lenéző szándékot a véleményemből, én viszont kikérem magamnak ezt a lekezelő stílust. És engedd meg nekem, hogy ez elől elzárkózzam, vagy, ha épp úgy tetszik megvédjem magam. Mind ezek mellett bátorítalak és biztatlak az írásra, de kérem megértésedet ez ügyben. Ha pedig nem számíthatok rá, akkor én köszönöm, de nem szeretnék ilyen és hasonló helyzetekben részt venni. És ez úton kérek elnézést az oldal tagjaitól, tőled pedig a régi ismeretségre hivatkozva.

    VálaszTörlés
  7. Egyik hozzászólásomat sem szántam sem bántónak, sem lenézőnek, márcsak a régi ismerettségünk miatt sem kedves. A hangnemem úgy hiszem nem volt feldúlt, sem agresszív, sem pedig "tinédzser". Egyszerűen csak reagáltam a kritikádra. Te pedig rossz néven vetted. (Hangsúlyozom nem állt szándékomban bántó hangnemet felvenni veled szemben) Védd meg magad, és zárkózz el, de felesleges, ugyanis nem ért támadás. Részemről biztosan nem. A kritikát azért kérem, hogy elolvassam, és tanuljak belőle. Mert ugyebár azért vagyunk itt, hogy tanuljunk. Tudom, hogy nem tökéletes az alkotás, mint ahogy egyik sem az, ez sem. Átírni viszont nem fogom. Most, így nem. Ezt engedd meg nekem. A háborgásra semmi ok kedves Mona. Nem is értem, hogy jutottunk el idáig. Tisztellek ,ahogyan a véleményedet is. És öröm, hogy van véleményed rólam, és az alkotásaimról, amit meg is osztassz velem. Álmomban sem akartalak megbántani. Elnézést, ha úgy tűnt. Remélem nem lesz még egy ilyen alkalom, ugyanis ez nem csak neked kellemetlen drága :) A félreértés, az félreértés. Itt pedig úgy tűnik ez történt. Várom ezentúl is a hozzászólásaidat. :)
    Maradok barátsággal.. :)

    VálaszTörlés
  8. Olyan nincs, hogy minden kritika jól esik, vagy éppen meg kellene fogadni. Tudnád, hányszor és hányféleképpen kapom meg én is a kritikát, ha mindet megfogadnám, egy verset óránként írhatnék át. Ez az egész nem erről szól, és nem is arról, hogy, ha vki kritizál az szent írás, mert az illető megmondta, hogyan... Szó nincs erről. Van, amit érdemes meggondolni. Lehet most keserű a szájíz, de ki tudja később mi lesz belőle, elvégre minden változik. Bennem kialakult nagyjából, miként szándékozom írni, de ehhez nehéz út vezetett, és sok jó tanácsot, no meg elrettentő példát is kaptam útravalóul, de egy percig sem gondoltam, hogy rosszindulatból kapnám a számomra kevésbé tetszetős véleményeket. Viszont hozzá kell tennem, sosem nézem azt másvalaki versében, hogy milyen lenne, ha én írtam volna. Ha a példámat sértőnek érezted, az tényleg félreértés, csak segítségnek szántam. Én is megkapom, sokat rágódom is ezeken a példákon, ha magamévá tudom tenni, akkor jó, ha nem, nem. Ez ilyen egyszerű. Nem írok én sem jó verseket, a kiválótól pedig végképp távol állnak, de igyekszem tanulni, ha pedig tehetem másoknak segíteni, de soha sem a rosszindulat motivál. El kell viszont fogadni az esetleges negatív kritikákat, ami esetedben egyáltalán nem volt az, ezt hozzá kell tennem. Ezért is hangsúlyozom, hogy, ha vkivel nem értek egyet, megköszönöm és ennyi, nem bizonygatom, hogy már pedig úgy jó, ahogy leírtam. Miért is nem? Mert nem kell senkinek bizonyítanom semmit, csakis saját magamnak. Felnőtt fejjel sem szégyellem bevallani, hogy a helyesírás szabályait nekem is sokszor át kell néznem, utána nézni kifejezéseknek, a szinonima szótár jó barátom, sőt gyakran javítja verseimet az, aki nélkül nem írhatnék, és ezért nem lehetek eléggé hálás neki. Nehéz a magyar nyelv, de ettől még nem vagyok, és véleményem szerint te sem vagy buta. De visszakanyarodva a véleményezéshez: gyakran előfordul, hogy kapok olyan kritikát, hogy nem elég kiforrott, vagy ezt a témát pihentetni kellene. Olyankor jön a monitor előtti kínlódás, majd keservesen belátom, hogy nem megy, vagy tényleg szükségünk van nekem és a témának pihenésre. Én egyetlen kritikától tudok a falra mászni ( ezt általában a szeretteimtől, barátaimtól kapom): Csodás! Nagyon jó! és társaik. Ebből ugyanis nem lehet építkezni, még akkor sem, ha a szeretet mondatja ki őket. Egy szó, mint száz: a vélemény, ha van, nem előírás, tudnunk kell elfogadni,de félretenni is. Írni nem egyszerű dolog, áldozattal jár, de legfőképp alázatosnak kell lenni, főleg a költészet iránt, és hangsúlyozom ez nem kritika, csak a saját meglátásom. És sajnálom, nem fogom se Te, se senki más írására azt mondani, hogy csodás, ha nem érzem maximálisan annak, ezt legfőképpen a saját verseimre is tartom. A versről annyit, jó, de lehet sokkal jobb is. Szerintem ez nem rossz vélemény, mert úgy érzem, képes vagy sokkal többet kihozni belőle. Én kérek elnézést, és nem sértettségből mondom, de nem szándékozom kritikát írni a közeljövőben az ilyenek elkerülése végett. Maradjunk ennyiben, mert túlrágjuk ezt a dolgot, persze, ha neked így megfelel. Természetesen minden gondolatodra, véleményedre nyitott vagyok továbbra is.

    VálaszTörlés
  9. Kedves Mona. Remélem lezárjuk a témát végre, ugyanis kezdek morcos lenni. Elolvastam a kritikádat, elfogadtam, nem fogadtam meg. Pont. Megköszöntem, hogy olvastál, és úgy gondoltam kész is vagyunk. Erre Te rám mordulsz, hogy bunkó vagyok, holott eszem ágában sem volt. Bocsánatot kérek, és újabb oldalt kapok arról, hogy rosszul csinálom! Mona drágám, vegyél kérlek nagy levegőt. Írj kritikát, és ne sértődj meg, ha valaki esetleg nem fogadja meg. Mert ennél a versnél nem, de talán a következőnél figyelembe fogja venni. NEM MEGOLDÁS AZ? HA NEM ÍRSZ TÖBB KRITIKÁT. Meghát nem megoldás az sem, ha letörölsz egy közösségi portálról, mint ismerőst. Innentől kezdve nincs több hozzáfűzni valóm. Többször bocsánatot kérni már nem tudok. Csak arra tudlak kérni, hogy írj kritikákat hozzám is, ha lehetőséged nyílik rám. Erőltetni semmit ne mfogok. De legfőképp ezt a se füle se farka vitát nem fogom folytatni.
    Maradok magamnak...

    VálaszTörlés
  10. Jézusom... mi ez a csibe box?? a káromkodás igenis lehet szerves része egy versnek. és nem kéne tinédzser attitűdnek titulálni MT viselkedését Mona, ha 1. nem ismered őt, 2. te se nőtted még ki a kamasz kort.
    a kritikát viselni kell ez tény, de lehet finoman is tálalni.
    ha meg olyan mesterinek tartod magad, kíváncsian várom, hogy írnád át az én alkotásaimat, hisz azok az úgynevezett költészet egy ellentétes szegmensébe tartoznak!
    Peace

    VálaszTörlés
  11. Röviden, velősen: szép istenes vers.

    VálaszTörlés
  12. A világért sem kívánok részese lenni a vitának de

    1.: Sztem itt alapból két jó szándékú szerző energiapocsékolását láthatjuk, akik egymás stílusa miatt keverednek újabb és újabb félreértésekbe. Azt hiszem erre mondják: Sok szónak sok az alja.
    2.: Én örülnék ha ilyen kritikát kapnék Monától.
    3.: Valószínüleg én se fogadnám meg.
    4.: Szerintem Shadenek van igaza, nem mindig könnyű együtt dolgozni, főleg ha írásról van szó, majd belejövünk. Senki ne sértődjön be végleg legyszi, hisz egymás közt vagyunk...

    A versről majd talán máskor...
    Üdv: Péter

    VálaszTörlés